Framtidens Lund stavas Futura

I nordöstra Lund växer den nya hållbara framtidsstadsdelen Brunnshög fram - och Konovalenko är med på tåget via spännande bostadsprojektet Futura.

Inga sura miner hos Nordkalk

Kalk är en glädjespridare som minskar försurning och gör lantbruket lönsammare och miljövänligare. Konovalenko hjälper till att sprida budskapet.

Gyllene skimmer över påskbordet

Allerum förgyllde många påskbord – att njuta av en långlagrad ostklassiker är i sanning att njuta av tiden.

Myrr satsar på en myrfri sommar

Sveriges mest välkända myrbekämpningsmedel Myrr drar sitt strå till stacken för en myrfri sommar. Bland annat med en ny webbsajt.

En ”produkt” med kungliga anor

SWB är både en organisation, Swedish Warmblood Association, och den internationella benämningen på den svenska vamblodiga hästen, Swedish Warmblood. Det svenska varmblodet är ett av världens äldsta varmblod. Faktiskt med kungliga anor. Och nu också med en webbplats – i tiden.

Möbler för nutiden och framtiden

Norrgavel gör möbler som ingår i naturens kretslopp. En av vårens nyheter är Easy Chair med dynor i brunt naturgarvat läder.

Redo för årets första vårkänslor?

Mitt i vinterdiset laddar Bayer Garden upp med årets första vårkänslor. Ett hat trick med gräsgödningen Stroller kan ta dig till hela vägen till Old Trafford.

Prisma sprider nytt ljus i Hyllie

Prisma lyser upp tillvaron med tre hus i ett precis intill Hyllies nya stadspark. Läs mer om hur det nya Malmö tar form där staden möter landet.

När prästen kom till musrestaurangen

Musrestaurangen Il Topolino och den intilliggande nötbutiken Noix de Vie i Malmö charmade hela världen i december.

I Lund får DJ:n bussen att svänga

I Lund kan man åka hem med en pastor ena dagen, en DJ nästa dag och en undersköterska den tredje.

Full sula på Skofabriken

Malmö Skofabrik går igen. Snart byggs den gamla industribyggnaden om till toppmoderna bostadsrättslägenheter med klassisk industrikänsla.

Här är huset med inbyggt välmående

Snart tar Nordens första hus med inbyggt välmående form i Hyllie. Konovalenko är med och drar i tåtarna.

Hansa skruvar upp förväntningarna

Efter drygt ett års renoveringsarbete börjar nyheterna på Hansa dugga tätt.

Shop in shop-lösningen som går lite längre

Missa inte Konovalenkos shop in shop-lösning för Pergo på Golvpoolen i Malmö. 200 förföriska kvm med den senaste generationens laminat- och vinylgolv.

Rekordresultat för Konovalenkos Bayer-annonser

Myrr-annonsen som slog alla rekord i obs-värde, originalitet, förmåga att skapa köpintresse osv. Läs mer här!

Bullar och bång i fräschare form

Konovalenko har gett rock’n’roll-konditoriet Stålboms en nygräddad webbsida och extra krispiga nyhetsbrev.

Bayer Garden till Konovalenko

Det är med stor glädje vi hälsar Bayer Garden välkomna som kund på Konovalenko. Bayer Garden är Sveriges ledande leverantör av allt som gör gräsmattor grönare och trädgården myrfri.

Ny sommar och ny webb

Sveriges ledande campingkedja First Camp har uppdaterat sin webbsida från grunden och lagom till sommarsäsongen är nu portarna uppslagna på firstcamp.se.

Ny glassig tidning från Smurfit Kappa

Vart går Sveriges ledande förpackningsföretag när de ska förpacka sina budskap? Till Konovalenko, förstås.

Hur man borrar i ett borrföretag

Malmberg är det framgångsrika miljöteknikföretaget som ägts och drivits av nordskånska familjen Malmberg i fem generationer.

”Mitt i smeten” blir Hyllie på latin

Origo är det latinska ordet för skärningspunkten där koordinaterna möts. Det är också namnet på Sundprojekts nya kontorshus strax intill Hyllie station.

Nu flyttar vi centrum!

Snart är det dags att säga farväl till Citadellsvägen och hej till nästa etapp av Malmös nya mittpunkt Universitetsholmen.

Kittlande upplevelser på Falsterbo Strandbad

Falsterbo Strandbad genomgår just nu en förvandling till att bli ett nav för traktens natur- och kulturhändelser.

Locket på medan spänningen stiger

Ombyggnaden på Malmös ledande citygalleria Hansa går in i ett allt intensivare skede. Omvandlingen till det nya spännande hus som kommer att stå helt klart under 2017 pågår som bäst och redan till hösten invigs den nya efterlängtade mat- och restaurangmarknad som kommer att ge nedre plan en uppdaterad saluhallskänsla.

AAK inspirerar i Asien

Vid ingrediensmässan in-cosmetics Asia 2015 i Bangkok lanserade AAK Personal Care sin nya kampanj, ”inspirasian – face care rituals for a changing world”.

Hansas reklam blev Aviseras

Avisera är förpackningsföretaget som är specialiserade på olika sorters kundanpassade förpackningslösningar med profiltryck. Bland annat gör de Hansas uppskattade kundpåsar, som Konovalenko formger med kampanjbudskap som tar för sig i stadsvimlet.

r:2 ritar om boendekartan i Helsingborg

Nu förvandlas stadsdelen Ringstorp i Helsingborg till ett nytt spännande bostadsområde med spektakulär arkitektur och bitvis svindlande utsikter över staden, Öresund och Själland.

150 år med absolut rent… vatten

Under 2016 är det 150 år sedan smeden Jöns Mattisson-Malmberg i skånska Yngsjö bestämde sig för att göra något åt de ständiga problemen med förorenat brunnsvatten.

Norrgavel möter hösten

Norrgavels möbler formges av grundaren Nirvan Richter och produceras i naturmaterial med stor omsorg om detaljer, funktion och formskönhet. Konovalenko formger marknadsföringen enligt samma principer. Dags att höstförnya där hemma?

Bättre utsikter för Vellinge

Vellinge kommun har anlitat Konovalenko för ett profilarbete som bland annat har utmynnat i fyra annonser för kommunens prioriterade kommunikationsområden: det utmärkta geografiska läget, den enastående naturmiljön, skolan som år efter år får toppresultat i mätningar och det goda näringslivsklimatet.

Förväntningar är till för att skruvas upp

Nu sätts spaden i marmorn på Hansa och drygt två års renoveringsarbete tar sin början. Utan att avslöja för mycket vågar vi påstå att resultatet kommer att bli värt sin väntan – redan om drygt ett år öppnar nämligen en ny spännande matmarknad med saluhallskänsla och ett flertal restauranger i Hansahusets nedre plan.

Viktor Konovalenko

Gun-Britt Ulmius

Julia Franzén

Konovalenko ger Hiab ett lyft

Byråns nya kund Hiab är en av världens ledande tillverkare av det som på fackspråk kallas för lasthanteringsprodukter, dvs allt det där som hjälper till att lasta och lossa en lastbil.

Smurfit Kappa

Natasja Biasi

Charles Hodgdon

Maria Hellberg

Felix Weideryd

Henrik Engström

Heléne Mattisson

Michelle Molin

Sven Lindström

Mikael Signell

Ulf Hammarkärr

20 år är bara början

Våra vänner på Norrgavel fyller 20 år i år, och vi har naturligtvis hjälpt till med firandet i och runt butikerna.

Vellinge inga blåbär på skolfrågor

Vellinge kommun är den lilla kommunen med de stora ambitionerna i sydvästra Skåne. Och goda resultaten, får man säga.

Smart byråval för smart boende

Byggprojektföretaget Sundprojekt drar sitt strå till stacken när det gäller att bygga bort bostadsbristen i Malmö.

Strand 2 redo för Beach 2014

CA Fastigheter kom till Konovalenko för att få hjälp med marknadsföringen av Strand, ett som namnet antyder synnerligen strandnära bostadsprojekt på Lommas solsida.

Konovalenko bussigare än någonsin

Konovalenko – eller rättare sagt två av våra kunder – täcker just nu båda sidorna på flera av Malmös stadsbussar.

Veolia svänger in på Konovalenko

Efter att tidigare ha fått in Nettbuss och Bergkvarabuss är det med glädje vi även hälsar Veolia välkomna som kunder till Konovalenko.

Bergkvarabuss väljer gräddfilen

Bergkvarabuss kör stads- och regionbussar på uppdrag av Skånetrafiken och det är med glädje vi hälsar dem välkomna som nya kunder på Konovalenko.

Julkärlek från Hansa

Trots att julen betyder så oändligt många saker för människor har det egentligen alltid bara handlat om en sak. Därför sprider Hansa julen 2014 ett kärleksbudskap som alla kan förstå.

Lyft för Lunds alla nattugglor

Lunds stadsbussar gör Lundanatten lite bussigare i vinter och förlänger nattrafiken.

Ny TePe-produkt får flygande start

Just nu lanserar Sveriges ledande munhygienföretag TePe den nya munvårdsprodukten EasyPick, som gör det ännu lättare att hålla rent mellan tänderna.

Vellinge till Konovalenko

Nej, kommunen flyttar inte till Engelbrektsgatan i Malmö – men en del av kommunikationsuppdragen gör det.

Pergo gör förkrossande tv-reklam

En konsumentinriktad kampanj för Pergo sprider just nu budskapet om de slitstarka golvens fördelar.

Konovalenko gör Lund lite grönare

Konovalenkos samarbete med det norska bussföretaget Nettbuss, som kör Lunds stadsbussar i Skånetrafikens regi, har blivit allt intensivare.

Extra exalterad höst på Hansa

Hansa fortsätter med Konovalenkos hjälp att gå sin egen väg i Malmös shoppingvärld och hösten 2014 omfamnas med extra mycket experimentlusta.

Lomma blommar upp

CA Fastigheter är en av de flitigaste aktörerna i arbetet med Lommas omvandling från sömnigt gammalt brukssamhälle till en av de mest attraktiva bostadsorterna längs Öresundskusten.

Rösta på Konovalenko i Reklamcupen!

Idag tävlar Konovalenko i Reklamcupen. Årets bidrag från oss är glädjande nog för en av våra senaste kunder – Sveriges ledande campingkedja First Camp. Gå in på reklamcupen.dn.se och lägg din röst nu.

Malmöbyrå gör Lund lite bussigare

Det norska bussföretaget Nettbuss kör Lunds stadsbussar i Skånetrafikens regi.

Vi ses vid minigolfen i sommar!

Eftersom vi älskar sol, hav och lediga dagar är det förstås med stor glädje Konovalenko hälsar First Camp Scandinavia välkommen som ny kund till byrån.

Sommar på Hansa

Sommaren på Hansa inleddes redan i mitten av maj med en cool svartvit explosion såväl inne i husen och skyltfönstren som på shoppingpåsar och bussar.

Noga utvalda sponsorfilmer

Vinprofilen och importören Barbro Guaccero, känd för sitt varumärke ”Selezione Barbro Guaccero”, blir programsponsor i tv-kanalerna 5 och 9 i sommar.

…kampanj för Hansa!

Efter en lång vinters isbleka sken är längtan efter färger, solljus, värme, blommor, ljus och andra vårtecken så stark att man inte ens behöver nämna ordet ”vår” för att man ska förstå.

Feeling is believing i Hamburg

AAK var först med att introducera sheasmör till kosmetiktillverkare redan 1989.

Alla får påsar!

Bong slår ett slag för sina postemballage med en kombinerad DM- och webbkampanj av det sötare slaget.

Ny hemsida för hembyggare

I tio år har Sundprojekt skapat nya moderna hem åt människor i Öresundsregionen.

Ny sajt, nytt magasin, och nya framgångar

Sydvästra Skånes ledande mäklarbyrå Landgren har fått sin hemsida helrenoverad av Konovalenko.

Piggauppdigreklam mitt i vinterdiset

Januari är inte den roligaste av månader. Men mitt i kylan och mörkret poppar Malmös ledande citygalleria Hansa titt som tätt upp i medvetandet hos alla som rör sig i innerstaden. Som en liten påminnelse om ett hus fyllt av möjligheter.

Smurfit Kappa på djupt vatten

Vinternumret av Smurfit Kappas tidning Performance & Passion tar med läsaren ut till vad som måste vara rena mardrömmen för en pappersbaserad förpackning.

Julig, juligare, Hansa!

När du hör sånger om apelgråa fålar, änglar som slår sin rund, tre bruna gubbar från pepparkakeland och tomtar som tippar fram i stugan, då börjar det lida mot jul.

Ett saltare och sundare byråval!

Byggföretaget Sundprojekt har valt Konovalenko som byråpartner.

Rena drömjobbet!

”Förpackade drömmar” är rubriken som sammanfattar innehållet i Smurfit Kappa LithoPacs nya företagspresentation.

Samhällsbyggare får nybyggd hemsida

Kreera är samhällsbyggarna som är involverade i alla de former av samhällsbyggen som omger oss dagligen: väg, järnväg, landskap eller stad.

Vinden i ryggen!

Malmöhösten kan medföra en del av det som forskare brukar kalla negativa bieffekter. Typ regn. Motvind. Betonggrå himmel. Och så vidare. Men som tur är finns det positiva motkrafter som lyser upp tillvaron när man minst anar det. Hansa har den effekten.

Nyrenoverad etta i toppskick!

Sedan starten år 2000 har Peter Landgren & Co arbetat upp sig till att bli en ledande mäklarbyrå i sydvästra Skåne.

Pausa festivalen!

När larmet är som högst. När trängseln är som störst. När köerna till matstånden är som längst. Det är då man behöver en paus.

På djupet om ytliga saker

Smurfit Kappas tidning Performance & Passion innehåller alltid ett knippe färgstarka nyheter från förpackningsbranschens brokiga värld.

Mobility makes sense!

I synnerhet när man gör det så bra som vår nya kund Consafe Logistics.

Sommaren i alla ära, men…

…hur mycket man än har längtat efter sol, sandiga stränder och värme, så kommer man efter ett tag att vilja ta en liten paus från det också. Och då finns det ju som tur är ett ställe som är skräddarsytt för just det.

Grönare och grannare sommar med Lill-Babs

Doro fortsätter det framgångsrika samarbetet med Lill-Babs.

Wood you see is what you get

Pergo, som en gång i tiden uppfann laminatgolvet och under många år har försörjt världen med slitstarka golv (varav många i trädesign), är på gång att lansera en jättenyhet: Ett golv som inte bara ser ut som trä – det är trä!

AAK Personal Care gör kunskap till konst

När AAK:s affärsområde Beauty and Personal Care ville göra ett ansiktslyft tittade man sig i spegeln och såg tydligt vad som borde accentueras – unika kunskaper och teknisk kompetens från AAK:s 100-åriga erfarenhet inom naturliga, nyttiga och framför allt förnybara oljor från växtriket.

Lill-Babs på golfbussen – något att GLO på!

Doro är stolt sponsor av seniorgolftävlingen Good Life Open (GLO), som med sin målgrupp på 55+ stämmer utmärkt med Doros inriktning på mobiltelefoner för 65+.

En shoppingpåse full av nyttigheter

En varumärkesbroschyr i form av en shoppingpåse.

HittaHem före alla andra hos Peter Landgren!

Sveriges smartaste bosajt och Malmös bästa mäklare har båda hittat hem till Konovalenko. Och de firar det hela med en gemensam utomhuskampanj i Malmö. Våra nya kunder kan genom sitt samarbete erbjuda bostadssökare förtur till nya bostäder. Man kommer helt enkelt 1:a till 3:an!

Ny design i ny design

Vi har haft nöjet att ge design- och inspirationsbloggen Designdaybyday ny form. Designdaybyday är en samlingsplats för designintresserade. Här bjuds det på nyheter, tips och idéer för både vardagliga och festliga tillfällen. Bakom bloggen står varumärkena Ittala, Rörstrands, Arabia och Höganäs.

Gör som staren – sjung in våren!

Sällan har väl en vår varit så efterlängtad som nu.

Ny kund. Consafe Logistics

Ännu ett nytt uppdrag har landat hos Konovalenko! Consafe Logistics är en av Europas ledande leverantörer av mobilitet, lagerhantering och logistiklösningar. Vi har fått äran att sätta tänderna i deras avdelning för Enterprise Mobility och ser fram emot många spännande projekt framöver.

HittaHem har hittat hem!

Sveriges smartaste bosajt är ny kund på Konovalenko. Och vi ser fram emot hjälpa HittaHem med att förändra sättet vi säljer och köper bostäder på. Både på nätet och i traditionella kanaler. Vi ligger i startgroparna och ser fram emot att få skicka alla hemnetknarkare på avvänjning!

Doro goes Vegas

Doro är nyss hemkomna från ett framgångsrikt deltagande CES-mässan i Las Vegas. Med 150 000 besökare är CES världens största elektronikmässa. Doro ställde ut i avdelningen för Digital Health och lanserade bl a nya smartmobilen Doro PhoneEasy®740. Den välbesökta mässmontern har utformats av Konovalenko.

Buff till Konovalenko

Den 30-årsjubilerande filmfestivalen Buff har valt Konovalenko som samarbetspartner för sin grafiska kommunikation.

Mer jul på Hansa

Var hittar man mer av det goda, om inte på stans ledande citygalleria? Mer mys. Mer färg. Mer stämning. Mer glitter. Mer förväntan. Kort sagt, mer jul. Årets julkampanj för Hansa syns på bussar, stortavlor, i annonser – och på Hansa, såklart.

Lill-Babs har kommit till Lund!

Nya intryck av Norrgavel

Under hösten har vi rullat ut en serie profilerande annonser för Norrgavel.

Mer energi på Konovalenko

Energihandelsföretaget Axpo Sverige har valt Konovalenko som kommunikationsbyrå. Axpo Sverige hette tidigare EGL, men ingår sedan tidigare i år helt i den schweiziska energikoncernen Axpo. Vi ser fram emot ett lysande samarbete.

Mönsterkampanj

Rutavdrag i all ära, men i höst blir det fullt rutpådrag på Hansa.

Fullpackat om förpackat!

Nya numret av Smurfit Kappas kundtidning ”Performance & Passion” är ute nu.

En gräslig sommarkampanj

Sommaren på Hansa blir gräslig. Som i grönt och skönt. Som i nyslaget och väldoftande. Som i mjukt och solvarmt. Och Hansa har allt du behöver för en lång och riktigt gräslig sommar. Förstås.

Lyckad landstigning för Strand!

Strand är ett av de mest prestigefulla bostadsprojekten i området kring Lomma hamn.

Ridea på glid

Ridea är bolaget som har revolutionerat sättet att bygga utförsåkningsskidor tack vare en unik kolfiberteknik.

Som ett brev på posten

Bong är förpackningsföretaget med 275 års erfarenhet av allt från bokbinderi till kuvert och postförsändelser i alla utföranden.

Smalt sortiment blir bredare!

Nu är det dags för ytterligare två djupfrysta nyheter från Weight Watchers.

Pergo Floors conquers the world

Pergo Floors is both inspiration brochure and product catalogue in one, showing off Pergo’s new range for virtually all markets where the Swedish flooring company’s products are sold.

Ljuset kommer från Hansa!

Fredagen den 2 mars slog citygallerian Hansa upp dörrarna för vårsäsongen 2012.

Tungt intresse för Betong-Malmö

Det är med glädje vi konstaterar att Konovalenkos kampanj för NCC:s nya bostadsområde Limhamns läge genererar allt mer intresse.

Helgjuten kampanj

När den gamla cementfabriken i Limhamn byggs om till det nya attraktiva bostadsområdet Limhamns läge tar Malmö definitivt farväl till sitt betongförflutna.

Juryns gillande gav grillandet en silvermedalj

Konovalenko och Möllers tog hem en silvermedalj i reklamtävlingen Hela Skånes Bästa Reklam, som arrangeras av annonssamarbetet Hela Skåne och tidningen Resumé.

Att trycka på vill ha-knappen

Som Sveriges ledande pappersbaserade förpackningsföretag kan Smurfit Kappa berätta allt om förpackningens betydelse för ett varumärke. Om wellpappkvaliteter, trycktekniker och kombinationsmöjligheter ner i minsta detalj. Men nöjer man sig med den korta versionen är det bara att ta en titt på företagets nya annonskampanj.

Pergo på Europas största golvturné

Hösten 2011 har Pergo kopplat ett nytt grepp på återförsäljare och samarbetspartners.

Lysande utsikter för Seaside

Konovalenkos relativt färska samarbete med konceptutvecklarna Karyd/Hörlin och byggherrarna Magnolia har fått en lovande inledning.

Hansa trotsar höstrusket!

Om man ska tänka positivt kan man med viss rätt hävda att skillnaden mellan årets skånska sommar och ett normalt höstrusk inte är lika stor som vanligt.

Två sidor av Norrgavel

Norrgavel gör en spännande resa in i varumärkets själ med höstens broschyr.

Doros enkla mobiler i Europakampanj

Doros nya reklamfilm för sina enkla mobiler bubblar just nu för fullt i skandinavisk tv.

P&P släcker törsten efter kundnyheter

Smurfit Kappas kundtidning Performance & Passion bjuder alltid på intressanta nerslag i företagets kunders brokiga värld. 2011 års första nummer har något av ett flytande tema med några av företagets dryckesproducerande kunder i centrum: från insikter i globala jätten Absoluts produktutvecklingsstrategi till lanseringen av Sveriges första vodka i tatuerad PET-flaska.

Färgstarkare sommar på Hansa – och i stan!

Hansa drar ut vårens färgstarka kampanj in i ett blommigt sommarbudskap som fortsätter att dra ögonen åt sig.

En nybryggd presentation

I Örum på Österlen kan man snart få en kaffeupplevelse som är värd en utflykt.

PergoFloors inspirerar på 13 språk

Pergo, världens ledande tillverkare av kvalitetslaminatgolv, har precis kommit ut med en uppdaterad version av PergoFloors. Den kommer ut på 13 språk och på 90 sidor blandas produktfakta om samtliga golv och inspirationsbilder i olika internationella miljöer.

Vårens färger på Hansas vis

Malmös ledande citygalleria Hansa firar vårens ankomst med en explosion av färger som på fjäderlätta fjärilsvingar fladdrar fritt framåt (ursäkta det allitterära översvallet, men det blir lätt så när vårsolen tittar fram efter ett drygt halvår med snö, is och mörker…). Men är alla vårens Hansafärger verkligen vad de ser ut att vara? Kanske inte. Men någon måste väl vara först med det också.

Må Bra, Må Bättre – Weight Watchers!

Att Heinz-varumärket Weight Watchers smala soppor är en ovanligt bra form av soppa har vi vetat länge.

Enkel match för Doro i Barcelona

Doro befinner sig i en rakt uppåtgående formkurva sedan företaget för några år sedan lanserade sina enkla mobiler med siktet inställt på målgruppen 60+.

Ljusa tider på Norrgavel

På möbelkedjan Norrgavel har rena våryran spridit sig och städpatrullen från Konovalenko har varit med om att sopa undan allt som har med vintern att göra.

Får vi presentera veckans guldkund?

Att Möllers är ett av Sveriges främsta charkföretag kommer inte som en överraskning för oss.

Hjälp om julen blev lite väl god

I januari kommer en av årets mest vältajmade annonser att synas i populärpress och utomhus.

God jul alla tomtegubbar och -gummor!

Tomten på Hansa i Malmö har tröttnat på samma gamla paltor och valt en coolare outfit i år.

Förpackade drömmar!

Nya numret av Smurfit Kappas nyhetsmagasin ”Performance & Passion” är här.

Plötsligt blev julklappsvalet lite enklare

Sedan Doro började utveckla enkla mobiler för seniorer har företaget växt så det knakar.

Pergo reser jorden runt

Pergos golv finns över hela världen, inte bara i hem utan också i offentliga miljöer med ett stort antal besökare varje år.

Någon måste vara först med att bejaka mörkret

Efter vårens uppmärksammade kampanj ”Den lokala uppvärmningen har börjat” och sommarbudskapet ”Lokalt högtryck hela sommaren” undrar man förstås hur handelshuset Hansa skulle ställa sig till hösten.

”Nya” Doro sammanfattar sin identitet

För tre år sedan var telekomföretaget Doro framme vid en vattendelare.

Allt fler vill flytta till Victoria Park

I slutet av april började försäljningen av den andra etappen på Victoria Park, Sveriges första livsstilsboende.

Tomt, övergivet och jätteroligt

Sedan några år har Folkets Park i Malmö blivit kult. Parken gör helt enkelt skäl för namnet och är numera full med folk.

Måste det vara så krångligt att skicka sms?

Absolut inte. Det är numera svaret på frågan som de flesta seniorer ställer sig (82 % använder sina mobiler enbart för att ringa med, eftersom många tycker att det är för besvärligt att skicka sms). Därför lanserar Doro PhoneEasy® 332gsm med sms-knapp som gör det svåra enkelt.

Sveriges minsta annonspaket

Med annonspaketet Hela Skåne når du en miljon människor. Eller tio.

Aldrig har en plötslig klimatförändring varit mer efterlängtad

Hansa klipper än en gång till med ett efterlängtat budskap på temat ”Någon måste vara först”.

Plötsligt blev Malmö lite skönare

Med invigningen av Victoria Park Spa har det nya livsstilsboendet Victoria Park tagit ett steg närmare visionen om ett nytt sätt att leva och bo i Sverige.

Bling-bling, nej tack!

Doro och Konovalenko fortsätter att vidga marknaden för enkla och funktionella mobiler utan onödiga funktioner. Här i en annons i Svenska Dagbladet.

Spetälska, lösnäsor och Manhattan

Vid Malmös absoluta mittpunkt – korsningen Baltzarsgatan/Södergatan – ligger Baltzarhuset.

Globalt varumärkesarbete för Pergo

Under hösten 2009 har Konovalenko genomfört ett omfattande globalt varumärkesarbete för Pergo.

Weight Watchers tyngre och större

Weight Watchers varumärke relanseras i dagarna med bland annat 13 nya recept där portionerna är större och grönsakerna är fler.

Allt grönt för Doro

Doros satsning på enkla och lättanvända mobiler är en succé som snabbt sprider sig från Sverige ut i världen.

Bara en tomte kan vara först

Det är inte lätt att vara tomte på något annat köpcentrum eller handelshus i Malmö detta år.

Godare jul på Hemköp och Willys

I somras presenterade Hemköp och Willys ett färgglatt sortiment sommarprodukter i design av Konovalenkos Maria Hellberg. Även årets julbord kommer att lysas upp av en Hellberg-design på servetter, muggar och tallrikar. Utgångsläget är ”uppdaterat traditionellt” och beställare är Hemköps och Willys ägare Axfood.

Vår Metrokampanj rullar

Just nu rullar – bokstavligen – en kampanj som ska sälja annonser i Metro Skåne. En annonskampanj, skulle man kunna säga – fast med betoning på event och DR.

Frestande förpackningar

Senaste numret av Smurfit Kappas kundmagasin handlar mycket om snask och snacks. Det är artiklar om chips, choklad, kakor och fet gourmetmat.

Någon måste vara Hansa

I förra veckan kunde malmöborna plötsligt se shoppare promenera omkring i stan med budskap som ”Inte på andra plats”, ”Inte näst sist” och ”Inte 22:a” tryckta på färgglada påsar.

Hipp hipp hurra!

Om vi säger laminatgolv säger du förmodligen ”Pergo”. Vilket inte är så konstigt. För 30 år sedan lanserade bolaget världens första laminatgolv och ställde därmed hela golvbranschen på huvudet (nästan). Dettas firas såklart på alla Pergos marknader i Europa och USA – bland annat med ett litet jubileumserbjudande till de svenska kunderna.

Gourmet-look till gourmet-grill

Nu har Kalk brasserie och grill vid Kalkbrottet i Limhamn öppnat och redan den första söndagsbrunchen var det invasion av nyfikna malmöbor.

Victoria Parks nya hemsida klar

Den 1 september var det pressvisning på det nya bostadsområdet Victoria Park vid Kalkbrottet i Limhamn, där inflyttningen varit i full gång de senaste veckorna.

Glad sommar!

Oavsett vädret utomhus så blir det högtryck på Axfood i sommar. Konovalenkos Maria Hellberg har formgett de randiga och prickiga mönster som pryder ett 20-tal av livsmedelskoncernens sommarprodukter på Hemköp och Willys. Soliga färger för en lång het sommar.

Pergo Design Award 2009

Med den internationella designtävlingen Pergo Design Award 2009 vill Pergo ge såväl studerande som etablerade designers, arkitekter och konstnärer i 19 länder chansen att skapa en unik golvdesign.

Med Finax blir ingen blåst på frukosten

Nu utmanar Finax de stora varumärkena på frukostbordet i en nordisk kampanj på temat ”En bra frukost gör dig lite klokare”.

Dagens Media, nr 7 från den 8 april

När verkligheten överträffar reklamen

Vårt samarbete med livsstilsboendet Victoria Park fortsätter.

Het nyhet: mobiler man kan ringa med

För några år sedan vände Doro upp och ner på mobiltelefonbranschen genom att göra sina mobiler större, tydligare och enklare att använda.

Vi har gjort frukost-TV för Finax

Nu har vi tagit fram ett nytt kommunikationskoncept för Finax. ”En bra frukost gör dig lite klokare” ska hjälpa dem att ta plats på de nordiska frukostborden.

Att förpacka ett förpackningsföretag

Smurfit Kappa har fått en ny företagspresentation. Självklart inom ramen för vårt kommunikationskoncept Performance & Passion.

När förpackningen betyder allt

Det är ingen slump att Smurfit Kappa är världens största tillverkare av pappersbaserade förpackningar. Något som de nya annonserna från Konovalenko visar. Utan passion för det man gör blir man aldrig bäst.

Finax – ledande nordiskt frukostvarumärke

Vi har fått en ny rolig kund igen. Finax är ett av de ledande cerealieföretagen i Norden.

Nöjdare och gladare

Akademiska Hus är Sveriges största fastighetsbolag.

Hem dubbla hem

Det är trögt på bostadsmarknaden. Vissa har fått det extra stramt – med hela två hus på halsen.

Aptitligt varumärke

Med helsidor i dagspress har Victoria Park bjudit in till sina öppna visningar under december. Vi gjorde helt enkelt en pepparkaka av deras varumärke. Nu undrar du säkert om byrån alltså även besitter viss sockerbagarkompetens. Skulle inte tro det. Det hade nog bara blivit pannkaka.

Unni-effekten

Under sommaren och hösten har vi gjort ett antal helsidesannonser för resortboendet Victoria Park. Kampanjen har gått rätt tungt i Sydsvenskan.

Lysande resultat för Axfood

Axfood lanserade nyligen rikstäckande butikskampanjer på Willys och Hemköp för det egna sortimentet av lågenergilampor som säljs under varumärket Func.

Häromdagen i Dagens Industri

Smurfit Kappa har tagit fram en helt ny förpackningsprodukt.

Kom och köp konserverad – soppa!

Weight Watchers blir först med att lansera kaloriberäknade soppor på burk. Kolla in dem nästa gång du är i butiken – vår egen favorit är Het Nudelsoppa. Kommunikationskonceptet syns nu på stora butiksdisplayer och i veckopress. Och våra grafiska formgivare slogs nästan om att få formge konservburkarna.

Köp tvåan av ettan

Bjurfors är ledande mäklare i Stockholm och Göteborg och marknadsledande i Öresundsregionen. Men varför ska jag välja en ledande mäklare? Svaret ges i Bjurfors första stora varumärkesbyggande kampanjen via dagspress och DR.

Vår nya kund vet vem som vill bo hos dig

Bjurfors är en av de största fastighetsmäklarna i Sverige. I Öresundsregionen är de till och med störst. Vi ska nu ansvara för deras marknadskommunikation i Öresunds- och i Göteborgsregionen.

DSV styr över till Konovalenko

Det internationella transportföretaget DSV har valt Konovalenko för att lansera ett nytt internt bonusprogram som ska stimulera till tips om nya potentiella kunder.

Malmö först med nytt boendekoncept

Nu börjar lanseringen av Victoria Park – det nya och uppmärksammade boendekonceptet med bostadsrätter där hög standard och servicenivå går hand i hand.

Problemet är god mat. Lösningen också

Med 21 goda kalorisnåla färdigrätter från Weight Watchers i frysdisken behöver ingen lita på mirakelkurer för att hitta sin idealvikt. Konovalenkos nya sortimentskampanj konstaterar att problemet som tur är råkar vara detsamma som lösningen.

Ingen skitdator

JLT Mobile Computers utvecklar datorer som tål att användas i de tuffaste miljöer: i brännande sol, ångande fukt, isande kyla, hällregn, där det vibrerar och skakar eller sprutar lera. Nu kan du titta på kampanjsidan som Konovalenko utvecklat för lanseringen av den nya datorn 8404 FTPC. www.fieldtabletpc.com

Nyfiken på blästermedel?

Inte det? Men det är industrikoncernen Beijer Techs kunder. Konovalenko har grafiskt samordnat sex nordiska industribolag i det gemensamma varumärket Beijer Tech. I veckan lanseras det nya varumärket med en annonskampanj i fackpress.

Ny kund: Smurfit Kappa

I konkurrens med flera andra byråer har vi blivit utvalda som huvudbyrå för den ledande tillverkaren av wellpapp- förpackningar – Smurfit Kappa.

Mamma, det står en varulv vid frysen

Willys har ökat satsningen på specialvaror, dvs det sortiment som inte är livsmedel. Konovalenkos första uppdrag är en butikskampanj för Willys första bokrea med gerillabudskap på oväntade platser i butikerna.

Ett tecken i tiden

MultiQ leder utvecklingen på den europeiska marknaden för bildskärmar och Digital Signage – interaktiva skärmar med text, ljud och rörliga bilder. Framtidens melodi i en traditionstyngd värld. Något som fångas upp i vår aktuella affärspressannons.

Världens tuffaste dator

Konovalenko har fått uppdraget att lansera JLT8404, den nya bärbara datorn från det ledande svenska datorföretaget JLT Mobile Computers.

Nytt bostadsprojekt

NCC har än en gång vänt sig till Konovalenko för att marknadsföra ett bostadsprojekt i Malmö. Efter framgången med kvarteret Gyllenstjärnan i centrala Malmö handlar det denna gång om Riberstrand, ett nytt bostadsområde med exklusiva lägenheter mellan Västra Hamnen, Ribersborg och den gamla stadskärnan. ”Det bästa av tre världar” om man så vill.

Mer jul på Willys

Konovalenko har gjort julens butikskampanj för Willysbutikerna. Temat är ”Mer jul” med ”På Willys räcker julen längre” som underbudskap. Kampanjen är dagligvarukedjans största satsning någonsin för att öka försäljningen av specialvaror. Sortimentet av julprodukter har utökats och en egen produktserie introducerats.

Nu är Operan ute och turnerar

Malmö Opera är södra Sveriges ledande operahus med föreställningar på hög internationell nivå. Konovalenko utformar såväl affischer som program till flera regionalt turnerande föreställningar. Här är några av våra senaste exempel.

Ett kärleksbrev som värmer lite mer

Vissa fönsterkuvert är trevligare än andra. NIBE är marknadsledare i norra Europa på värmepumpar och varmvattenberedare och Konovalenkos nya reklamfilm tar fasta på den besparing villaägare gör när de har gått över till NIBE:s värmepumpar. En elräkning att se fram emot, helt enkelt.

Sov gott med Konovalenko

Nu går Sova ut med sin första profilkampanj för att stärka positionen som Sveriges ledande sängvaruhus. Konovalenko har utvecklat en integrerad kampanj med TV, populärpress, morgonpress och ny webb. Budskapet är att Sova är ett sängvaruhus med sängar i alla prislägen. Filmen är producerad av Scandvision i Malmö med Goran Kapetanovic som regissör och Jean Paul Wall på Riviera har komponerat låten ”Love/Again” exklusivt för kampanjen.

Trött på din gamla t-shirt?

Hör av dig till Weight Watchers. Allt du behöver göra är köpa fem av deras nya större förpackningar med kalorisnål färdigmat, så får du en snygg t-shirt i din nya storlek. Läs mer på en stortavla nära dig.

Inga löjliga bilresor i Malmö

Gatukontoret i Malmö gav nyligen Konovalenko i uppdrag att ta fram en kampanj som får fler att ta cykeln vid korta resor. Vår kampanjidé tar sin utgångspunkt i det faktum att hälften alla bilresor i Malmö är under fem kilometer – löjligt korta bilresor, helt enkelt. Den idén kommer att synas över hela stan de närmaste veckorna – med ”levande” stortavlor, gerillacyklister och mycket mer.

Vissa kunder värmer mer än andra

Nibe är ledande leverantör av villavärmeprodukter. Och Konovalenko är sedan en tid koncernens ledande leverantör av marknadskommunikation. Det är kul, tycker vi. Och har redan börjat berätta för svenska folket att de kan spara både miljön och upp till 75% av sin värmekostnader genom att installera värmepumpar. Till hösten får du veta mer – bland annat i TV-soffan.

Snabba nyheter i Doro XPress

Nu går ett nytt nummer av Doro Xpress ut. Konovalenko skriver och formger magasinet som distribueras till elektronikhandeln i fem europeiska länder. Doro XPress har blivit ett uppskattat sätt att fördjupa informationen om produktnyheter och användningsområden.

Nam-nam på arabiska

Hur lockar man fram nya korvfans bland människor som vägrar äta griskött? Prata klarspråk, förstås. Och gör det på ett oväntat sätt. Konovalenkos butikskampanj för Möllers nya grisköttsfria sortiment av ölkorvar utformades på arabiska med svensk översättning.

Guldregn över Amer Sports

När Konovalenko profilerar sportutrustningsföretaget Amer Sports i facktidningen Sportfack ligger tonvikten på bolagets imponerande satsning på forskning och utveckling.

Färgstarka budbärare

I butiker där man själv plockar produkterna ställs det extra höga krav på förpackningens kvalitet: den måste vara både attraherande och självförklarande. Konovalenkos nya förpackningslinje för Doro löser effektivt dessa båda uppgifter.

Ny form på Mellanrum

Mellanrum är landskapsarkitekter och kulturgeografer som skapar form, ekologiska processer och kommunikation mellan aktörer i landskapet och samhället. Konovalenko har gett företaget dess grafiska profil och byggt hemsidan. www.mellanrum.se

Ingen mjukis

Nu rullar nya sjusitsiga Jeep Commander ut i Sverige. En familjebil med svårslagen kapacitet för att ta sig fram även i den mest oländiga terrängen. Tuff, tuffare, Commander.

Mikroskopiskt intresse för Konovalenkos reklam

I veckan skickade Akademiska Hus ett DR med bifogat förstoringsglas så att mottagaren kunde läsa den mikroskopiska inbjudan till förhandsvisningen av Biomedicinskt Center i Lund. Behöver vi påpeka att visningen blev en fullsatt succé?

Inspirera tomten!

Nu går julnumret av Inspiration ut som DM till heminredningskedjans kunder. Konovalenko skriver och formger magasinet som började distribueras i somras. I likhet med tidigare nummer blandas erbjudanden med tips och…ja, just det – massor av inspiration.

Ju smalare, desto godare

Så fort vi inlett samarbetet med Weight Watchers satte arbetet med att förnya deras förpackningsdesign igång. Målsättningen var att skapa en enhetlig och aptitretande formgivning som gjorde de smala rätternas goda smak rättvisa.

Smal nisch för Konovalenko

Weight Watchers är det marknadsledande varumärket i fryst kalorisnål färdigmat från livsmedelsföretaget Heinz. Konovalenko har fått helhetsansvaret; från varumärkesplattform via ny förpackningsdesign till varumärkesannonsering. Första uppdraget är lanseringen av nya smala pommes frites.

Doro 1010C i fin form

Nya Doro 1010c är en iögonfallande telefon med sin originella design av Lars Thies från Propeller. Men själva föredrar vi förstås att slå ett slag för förpackningen, som i likhet med många andra Doroprodukter är utformad av Konovalenko.

Dags att börja drömma

Ett nytt centralt bostadsområde växer inte på träd, framförallt inte i Lund. Därför lär lundaborna höja på ögonen när vår kampanj för det nya bostadsområdet Margretedal rullar ut i Lund.

Voyager trollar bort konkurrensen

Efter att ha skapat själva begreppet ”minibuss” i början av 80-talet tar nu Chrysler Voyager ytterligare ett långt kliv bort från efterföljarna och lanserar det nya geniala stolsystemet Stow ’n Go, som gör att man enkelt fäller ner stolarna i golvet när de inte används. Som huvudbyrån för Sverige och Danmark sprider Konovalenko trolleritricket via annonsering, DM, säljmaterial och reklamfilm.

Rensa garaget – odjuret är här (eller var det skönheten?)

Chrysler 300C är en ny retroinspirerad storsatsning från den klassiska amerikanska biltillverkaren.

Prova allt du är nyfiken på!

Sveriges samlade kunskap har blivit mer tillgänglig nu när Nationalencyklopedin lanseras på nätet. Konovalenko har tagit fram såväl logotype för ne.se som introduktionskampanjen på stortavlor utomhus. Och kunskapstörsten verkar vara omättlig – sajten har bara legat uppe en vecka, men redan har ne.se fått en miljon träffar.

P-lisans mardröm

Hur lappar man upp världens mest terränggående bil? Enkelt. Följ den i spåren. Om du hinner med. Konovalenkos nya annonskampanj för Jeep visar oväntade konsekvenser av bilen som inte kan stoppas.

God smak i läcker form

Nu får Björnekullas goda produkter en läckrare form. Konovalenko har tagit fram en ny ljus och fräsch förpackningsdesign för sylt, marmelad och inläggningar. Vi har också tagit fram införsäljningsmaterialet till butikerna.

En ny stjärna tar plats på arenan

Nu lanseras äntligen den omsusade Chrysler PT Cruiser i Sverige. I USA har dess sköna retrodesign redan höjts till skyarna och nu är det dags att höja humöret även på de svenska vägarna. Konovalenko har valt en reklamfilmslansering värdig en mästare – vi kontaktade produktionsbolaget MTV Produktion som gör tv-succén Gladiator för TV4 och berättade att det fanns en ny tungviktare på banan.

Fyrhjulsdrift ingen fluga

Jeep är sponsor till VM i flugfiske som snart arrangeras i Sverige. Och i en värld av kopior är det skönt med ett och annat original. Som den här annonsen t ex.

Befrielsen lever!

Jeep har som bekant befriat människor sedan denna mytomspunna bil för första gången sattes in i andra världskrigets strider 1942. Under de många decennier som följt har den blivit en symbol för frihet, fritid och en aktiv livsstil. En känsla som fångas upp i Konovalenkos nya annonskampanj.

Ett smutsigt budskap

Nu kan du göra det ultimata Jeep-testet med din bil. Stänk lite lera på den och se hur den reagerar. Ett urval av Sveriges bilägare får just nu en mycket speciell hälsning i ett personligt DM från Jeep.